Sjaak van Lienden
Implementatie- en verandermanager
088-2531764 | svanlienden@alfa.nl
1 november 2022 | Door: Sjaak van Lienden
Alfa is voortdurend scherp op verbetering van de kwaliteit van haar dienstverlening. Daarbij luisteren we zo goed mogelijk naar de wensen van onze klanten. Zo hebben we recent het platform ‘Mijn Alfa’ ontwikkeld waarmee we je facturen digitaal kunnen verwerken in de boekhouding.
Al je facturen en bonnetjes kun je digitaal via Mijn Alfa uploaden vanaf je computer, je telefoon of per mail insturen. Je facturen (in- en verkoopfacturen) komen zo op één plek overzichtelijk bij elkaar in een digitaal dashboard. Alle verwerkte facturen kun je opzoeken in je digitale archief. Hiermee zijn uitpuilende mappen voorgoed verleden tijd. En wil je een factuur terugvinden, dan kan dit door middel van een paar muisklikken.
Door het gebruik van Mijn Alfa hoef je je facturen niet langer meer ‘op te sparen’ voor de btw-aangiftes. Je kunt de facturen direct na ontvangst heel gemakkelijk en veilig uploaden en deze worden vervolgens verwerkt in je boekhouding. Via Mijn Alfa kun je heel gemakkelijk betaalbatches aanmaken. Doordat al je facturen direct verwerkt worden, kun je sturen op basis van actuele tussentijdse cijfers die zichtbaar zijn in het Alfa Management Paneel (in Visionplanner). Zo krijg je sneller inzicht en daarmee belangrijke stuurinformatie voor je bedrijf.
Alfa’s interne processen worden momenteel aangepast voor deze digitale manier van factuurverwerking. Doordat straks alle facturen gespreid via Mijn Alfa automatisch in de boekhouding worden verwerkt, verdwijnen bij Alfa de pieken van werkdruk tijdens de btw-maanden. Daardoor kunnen wij klanten gedurende het hele jaar nog beter voorzien in de adviesbehoefte. En een bijkomend voordeel: als klant ben je altijd 'bij’. Digitale factuurverwerking geeft dus een win-winsituatie voor jou als klant én voor onze organisatie.
De komende maanden worden de eerste klanten uitgenodigd om gebruik te gaan maken van Mijn Alfa. Als het zover is, word je hierover geïnformeerd. Ben je een agrarische klant en maak je gebruik van Agrinota? Dan moeten jouw data omgezet worden (Mijn Alfa is een doorontwikkelde versie van Agrinota). Goed om te weten: als je van Mijn Alfa gebruik gaat maken, word je uiteraard stap voor stap goed meegenomen in de overgang.
De digitalisering van onze dienstverlening gaat gestaag verder. Zo heb je wellicht al gemerkt dat de jaarrekening inmiddels ook digitaal ondertekend kan worden via het Alfa Management Paneel. Vanwege de belangrijke IT-component in onze administratieve dienstverlening, kunnen we straks onze dienstverlening aanbieden in abonnementsvormen. Binnenkort vertellen we je hier meer over.