Lydia Kroon - Verschoor
Sales Coördinator / Recruiter
088 253 2010 | lverschoor@alfa.nl
3 april 2023 | Door: Lydia Kroon - Verschoor
Arina vertelt graag wat groeien bij Alfa voor haar betekent.
Alfa heb ik leren kennen in mijn zoektocht naar een stageplaats tijdens mijn mbo-studie junior assistent accountant. Aangezien ik van een melkveebedrijf afkomstig ben en sterk geïnteresseerd ben in de agrarische sector, ging mijn voorkeur uit naar een accountantskantoor dat actief is in deze sector. Zo was het contact met Alfa snel gelegd en ging ik hier aan de slag als assistent accountant. Direct kreeg ik de verantwoordelijkheid voor mijn eigen lijst met klanten waarvoor ik de administratie verwerk en de btw-aangiftes opstel. Dat ik zo snel als een volwaardig teamlid werd gezien, voelde goed. Na de fijne stageperiode “bleef ik hangen”. Ik wilde graag doorgroeien en besloot daarom de duale hbo-studie accountancy te volgen. Hierbij combineerde ik twee dagen school met drie dagen werken bij Alfa. Het fijne was dat ik op deze manier de theorie direct in de praktijk kon toepassen. Dat vulde elkaar mooi aan! Vorig jaar ben ik hiervoor afgestudeerd, maar stilzitten doe ik niet. Zo ben ik recent gestart met de interne post-hbo opleiding persoonlijk leiderschap die Alfa heeft opgezet. Ik waardeer het dat Alfa mij op deze manier de ruimte geeft om mijzelf te blijven ontwikkelen.
Dat als assistent accountant geen dag hetzelfde is, durf ik met volle overtuiging te zeggen. Zo kan ik ’s ochtends bezig zijn met het uitwerken van een jaarrekening, stel ik vervolgens de fiscale aangiften op, stem ik tussendoor vragen af met de klant en stel ik ook nog de kengetallenrapportage op. En dit alles voor ondernemers in verschillende agrarische sectoren. Deze afwisseling is erg prettig werken. Het leuke is dat het hier niet stopt. Als assistent accountant word je namelijk ook betrokken bij de bespreking met de ondernemer. Je gaat mee naar de klant en tijdens het gesprek licht je bijvoorbeeld bepaalde keuzes van de verwerking toe. Dit zorgt ervoor dat je ervaring opdoet richting een adviserende functie in de toekomst.
Door het gebruik van verschillende programma’s ben je als assistent ook verantwoordelijk voor een stuk functioneel beheer. Binnen ons kantoor ben ik verantwoordelijk voor het introduceren van Mijn Alfa bij de agrarische klanten. Dit is hét nieuwe online platform voor digitale factuurverwerking. Ik zie het dan ook als een uitdaging om de klant zo goed mogelijk te ondersteunen om het beste resultaat te behalen. Meer over dit programma lees je op: Maak nu gebruik van Mijn Alfa voor jouw digitale factuurverwerking
Ook de flexibele houding van Alfa spreekt mij aan. In drukke tijden geldt er bij ons geen 9-tot-5-mentaliteit, maar wordt er verwacht dat het werk wordt afgemaakt. Andersom is Alfa ook flexibel als ik onverwachts een moment of dag vrij vraag. Daarnaast is het mogelijk te werken vanaf de locatie die het beste past. Soms is dit vanuit huis en andere dagen ben ik op kantoor te vinden. Dit in goed overleg zelf te kunnen indelen is mij heel veel waard.
Bij Alfa krijg je de ruimte om te groeien op de manier en in de richting die bij jou past, zodat jij kunt uitblinken in wat voor jou belangrijk en van betekenis is. Binnen een organisatie met een heldere visie: groot worden in wat echt telt. Voor ons is dat samen delen en succesvol ondernemen voor een betere wereld. Bekijk onze vacatures op: www.werkenbijalfa.nl/gorinchem